…όπως λέμε στη μέση του πελάγους!
Εκεί, στο πέλαγος, δέρνεσαι από την αλμύρα και τον αέρα.

Εδώ, στο σχολικό τρίμηνο, “δέρνεσαι” από διαγωνίσματα, τεστ, επαναλήψεις και κάθε άλλου είδους αξιολογήσεις!
Θυμώνει η λογική, κουράζεται η ευαισθησία και το “αίσθημα του καθήκοντος” αποδυναμώνεται.
Η παιδική σπιρτάδα της μικρής μας, χάνεται κάτω από τις τεράστιες εκτάσεις αντιγραφής.
Τα φιλολογικά του “μεγαλύτερου” απαιτούν όμορφα γράμματα και λόγια διατύπωση. Ό,τι χειρότερο για τα αποκλειστικώς αστρονομικά ενδιαφέροντά του!
Όταν βλέπω τα παιδιά μου κουρασμένα, κάνω μία μικρή αναφορά στην αξία της μόρφωσης, για να τους αλλάξω τη διάθεση. Μετά, όταν εκείνα ξαναπιάνουν το μολύβι ή το στυλό στο χέρι τους, σταματάω τη φλυαρία.
Με συνεπαίρνει μία σκέψη μου, την οποία, όμως, δε λέω δυνατά: “όλο αυτό, τελικά, δεν είναι μόρφωση … είναι παραμόρφωση”!

H φωτογραφία δανεισμένη από το site: http://images.easyart.com/i/prints/rw/lg/2/0/Jean-Guichard-Phares-dans-la-Temp-te—K-r-on-205309.jpg

Advertisements